Урок.
ИЗУЧЕНИЕ
АНГЛИЙСКОЙ ГРАММАТИКИ.
5 класс
Закрепление темы:
The Verb - To Have.
Учитель:
Сорокина О.Б.- 2 квалификационная категория
Урок.
ИЗУЧЕНИЕ АНГЛИЙСКОЙ ГРАММАТИКИ.5 класс
Закрепление темы: The Verb
– to have.
Цели урока: развитие и
повышение интереса учащихся к урокам английского языка,
развитие навыков
говорения; развитие грамматических навыков (глагол to have ) и применение его
в речевых ситуациях.
Образовательный аспект:
- способствовать развитию практического владения
языком,
- создать условия для формирования навыков
чтения и письма.
Развивающий аспект:
- создать условия для развития
исследовательских умений учащихся, памяти и воображения, способности к
распределению внимания, умения делать выводы.
Воспитательный аспект:
- создать условия для формирования
способности к критическому мышлению;
- воспитывать уважительное отношение к
культуре английского языка ;
- формировать потребности и способности к
сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре, группе.
Использованные
технологии:
коммуникативные, личностно-ориентированные, информационные, игровые.
Оборудование: Мультимедиа:
Слайды с новыми словами и тестами,
музыкальный центр; карточки с
грамматическим заданием для каждого ученика.
Ход урока
I.
Организационный момент
- Good morning, boys and girls. {Good morning!)
Дети:
Good morning, good morning
Good morning to you.
Good morning, good morning
We are glad to see you.
- I am glad to see you, (We are glad to see
you too.)
- OK. Let's start our work.
- We shall learn the verb - to have.
The
theme of our lesson is The Verb – to have.
Сообщение цели урока. .- Perfection of skills
practical possession by English language development of grammatical skills. (TheVerb – to
have).
.-
What's the date today?
.- What day is it today?
.- It is Thursday.
-Children, why
is absent? (…… is |are absent.)
.- What's the weather like today?
.- The
weather
is fine.
II. Фонетическая зарядка и речевая разминка.
1. Прежде чем начать урок, давайте повторим:
T.- Children, repeat after me
I,
he, she, it, we, you, they.
I - have
He, She, It – has
We, you, they – have.
2. Фонетическая зарядка
T.- Children, let’s read the poem together. .
I have a
cat.
He has a
mouse.
You have a
dog.
She has a parrot.
We and you
have many friends.
III. Formation the verb – To have.
П have|has
.
П have|has
+ not .
Have|has + П ?
To have
Have Has
I,
we, you, they He,
she, it
IV. Активизация навыков
грамматики
Example
У Кати есть пианино.
Kate has a piano.
У бабушки нет книги.
The granny has not a book.
У них есть
компьютер?
Have they a computer?
V. Закрепление знаний учащихся при использовании глагола – to have.
- Today we shall repeat the
English tense.
- It's time to read and
translate some sentences from English into Russian.
Задание
для детей: употребить глагол - to have в правильной форме и
раскрыть скобки в предложениях.
1. I (have|has) a black pencil. ( I have a black pencil .)
2. Have|Has you books? Yes, you
have|has. (Have you books? Yes, you have.)
3. Look! She (have|has) a small
dog. (Look! She has a small dog.)
4. The boys (have|has) many friends.
(The boys have many friends.)
5. My dad (have|has) a new car. (My
dad has a new car.)
6. Mary (have|has) not sweets. (Mary has not sweets.)
VI.Задание для детей: исправьте ошибки.
1.
My mum have two sisters.
My mum has two sisters.
2.
Bill not has a garden.
Bill has not a big garden.
3.
Look! Den and Ken has interesting
books.
Look! Den and Ken have interesting books.
4.
Children has a big sport garden. Children
have a big sport garden.
5.
My brother and I has new bikes.
My brother and I have new bikes.
VII.
Look to the picture. (Работа по картине. Беседа.)
VIII. Заключительная часть урока.
- That's
all we have time for. What did we learn today?
What English
tenses do you know? See you tomorrow.
IX. Итог урока
p.156 ex.5
Выставление
оценок.
X. Homework
That’s the bell. The lesson is over.
Good-bye, girls! Good-bye, boys!
Good bye. Good
bye
I don’t like to say
Good bye. Good bye
And have a nice day.
|